ר' מוטק'ה בלוי: "אנחנו מבקשים רק את 'יבנה וחכמיה"

מהדורת הבוקר 1 Comment on ר' מוטק'ה בלוי: "אנחנו מבקשים רק את 'יבנה וחכמיה"

איש החינוך הרב מרדכי בלוי במהדורת הבוקר: "אנחנו צריכים להציל את 'יבנה וחכמיה'. אנחנו רוצים שיתנו לנו לחיות כיהודים וללמוד תורה. איננו באים להתערב לאף אחד בחייו הפרטיים. הדבר הזה חייב להיות מסודר"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

איש החינוך הרב מרדכי בלוי, שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר (שלישי), על ההפגנה המתוכננת היום מול ביתו של ח"כ משה גפני בבני ברק. "אני קורא לציבור לא לעשות חלילה חילול השם".

על חוק הגיוס ופסקת ההתגברות, אמר הרב בלוי: "גם בן גוריון הציוני הגדול הבין שמי שלומד תורה גיוסו נדחה. עד שהגיע איזה עורך דין והגיש בג"ץ. זה נמשך ונמשך ובכל פעם יורדים לעניין הזה. באים עכשיו ועושים פסקת התגברות שהשופטים לא יכריעו בעניינים כאלה. בפסקת ההתגברות אומרים שיש חוקים שהם לא ניתנים לשינוי בדומה לחוקה".

"אנחנו לא חושבים שהבג"ץ הוא משהו", מבהיר בלוי. "אבל אנחנו צריכים להציל את 'יבנה וחכמיה'. אנחנו רוצים שיתנו לנו לחיות כיהודים וללמוד תורה. איננו באים להתערב לאף אחד בחייו הפרטיים. הדבר הזה חייב להיות מסודר".

עוד אמר: "הם פתאום אומרים שאם השלטון יעשה כך וכך הם לא ילכו למילואים. זאת אומרת שמותר פתאום לוותר על ה'שוויון בנטל'. ברוב מדינות העולם הגיוס בכלל אינו חובה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תפסיק לבלבלל לנו במח מי אתה? אנחנו מובלים רק ע"י גדולי ישראל לענינינו להכין ביצים עדיף לרד'ג . כמו"כ מישכבר הספיק לקנות סנטמוריץ שיביא איתו זה עוזר מאד בפיזור הפגנות….